ایده های مارکتینگ دندانپزشکی

ایده های مارکتینگ در دندانپزشکی

مهم نیست که مطب دندانپزشکی شما چقدر عظیم باشد، اگر بیماران شما نمی دانند که شما وجود دارید، احتمالاً فرصت های رشد و ماندن در آینده را از دست می دهید. بازاریابی چیزی است که دندانپزشکان معمولا” به آن توجهی نشان نمی دهند، با این حال، این ضرورت در دنیای امروز نقش کلیدی در موفقیت دندانپزشکی شما دارد. احتمالا” وب سایت هایی شما را با ایده هایی در مورد بازاریابی دندانپزشکی راهنمایی کنند، اما این مقاله نکات کاربردی را بیان می کند که اجرای آنها به شما در دستیابی به نتایج خوب کمک خواهد کرد.

اما قبل از آن، اجازه دهید با چند آمار شروع کنیم:

طبق نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Bright Local حدود 97% از کاربران در آمریکا قبل از تصمیم گیری نظرات آنلاین محلی یک کسب و کار را مطالعه می کنند.

  • در سال 2018 ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده 2.84 میلیارد دلار صرف تبلیغات دیجیتال کرده اند ، (گرایش آماری از 13 درصد در سال 2017)
  • از بین کلیه کاربران اینترنت در جهان، حدود 66 درصد، اطلاعات مربوط به یک بیماری خاص یا یک مشکل پزشکی را در اینترنت جستجو می کنند.
  • حدود 83٪ سازمانهای مربوط به مراقبت های بهداشتی امروزه در تولید محتوا در شبکه های مجازی مشغول فعالیت هستند.
  • داشتن یک وب سایت مطابق با استاندارهای نمایش در تلفن همراه بسیار مهم است زیرا 80٪ از وب سایت های برتر در رتبه بندی الکسا اکنون سازگار با موبایل هستند.

ایده هایی برای بازاریابی دندانپزشکی

واقعیت اینست که در دنیای امروز دیگر خدمات دندانپزشکی مطابق با روش های سنتی قابل رقابت نیست مراقبت و درمان های دندانپزشکی امروز با تبلیغات زیادی برای مراجعه کنندگان اشباع شده است. بنابراین، سوال اینجاست که چگونه می خواهید خود را از رقابت متمایز کنید؟ و چگونه می خواهید سیر درمان بیمار خود را بهبود بخشید؟

در اینصورت اگر به مراجعه کنندگان بیشتری برای ارتقای تخصص خود نیاز دارید و یا برای خلق و شناخته شدن برند خود در تلاش هستید توضیحات و نکات کاربردی زیر را دنبال کنید:

 

1 – از یک طراحی سفارشی برای وبسایت خود استفاده کنید

برای اداره کلینیک دندانپزشکی با موفقیت در دنیای دیجیتال، نیاز به شخصی سازی و همچنین تبلیغات خلاقانه است. اگر چه در حال حاضر راه حل هایی خارج از پیچیدگی های سابق باعث شده است تا در کمتر از یک روز وب سایت شما ایجاد شود، اما برای متمایز کردن خود از سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مناسب نیستند. بنابراین، یک وب سایت داشته باشید که مخصوص کلینیک دندانپزشکی شما ساخته شده باشد.

و نکته دیگر اینکه که 44٪ از بازدید کنندگان در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای برقراری تماس و یا ارتباط با شما، وب سایت را ترک می کنند.

ویژگی ها:

  • حضور آنلاین شما را برقرار می کند
  • اقتدار و اعتبار را افزایش می دهد
  • رتبه بندی شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد
  • موجب صرفه جویی در هزینه ، زمان و حوصله مرجعه کننده می شود
  • امکان افزودن اقدامات درمانی ، عکس ها، نوبت دهی و شرح حال به صورت آنلاین
  • گزینه ای برای قرار ملاقات مستقیم از بیماران شما

نکات:

  • از برخی عکسهای واقعی در وب سایت استفاده کنید
  • شامل بخش های جداگانه و واضح برای “درباره ما” و “توصیفات”
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت با نسخه موبایل و تبلت سازگار است
  • اطلاعات مخاطب را مورد توجه نگه دارید
  • امکان عملکردهای بالفور برای اقدام مراجعه کنندگان را در وبسایت در نظر بگیری
  • SEO را نادیده نگیرید (بهینه سازی موتور جستجو)

 

2 – برای بیماران خود ایمیل و یا پیامک بفرستید

ایمیل ها در ایجاد اعتماد و حتی بیشتر کمک می کنند، بیماران را در مورد قرار ملاقات های خود آگاه می کنند. در نظر داشته باشید بیشتر افراد از مراجعه به دندانپزشک متنفر هستند اما از آنجا که این بخشی از بهداشت در زندگی است ، به یادآوری های دوستانه در مورد آن نیاز دارند، یا ممکن است فراموش کنند.

علاوه بر ارسال یادآوری ، می توانید در مورد برخی نکات سالم در مورد بهداشت دهان و دندان به بیماران خود ایمیل بفرستید. اینها واقعاً کمک می کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، کاربران زمانی حدود 11 ثانیه برای خواندن ایمیل صرف می کنند. بنابراین ، از قرار دادن اطلاعات زیاد خودداری کنید. پاراگراف های خود را به اندازه کافی کوتاه نگه دارید تا خوانندگان از آن استفاده کنند. همچنین ، در ایمیل های شما باید گزینه هایی بعنوان اقدام آنی (کال تو اکشن) جهت جلسات رزرو ، پیشنهاد هایی برای برای تمیز کردن مجدد، استفاده از تخفیفات ، استفاده از خدمات جدید ما و غیره مشخص باشد.

ویژگی ها:

  • نشان می دهد که از بیماران خود مراقبت می کنید
  • افزایش ترافیک و دید وب سایت شما
  • شما را به عنوان یک متخصص تعیین می کند
  • مراجعه های جدید را تشویق می کند
  • با بیماران خود روابط طولانی مدت ایجاد می کنید
  • بیماران خود را در مورد درمان های جدید ، محصولات و یا پیشنهادات جدید آگاه می کنید

نکات:

  • به طور مرتب یادآوری هایی را در مورد قرارها ارسال کنید
  • هنگام درخواست بررسی، حقوق بیمار را در نظر بگیرید
  • در مورد روندهای جدید در حرفه ی دندانپزشکی به بیماران خود آموزش دهید
  • پیگیری برای بیماران جدید
  • درمورد پیشنهادات خود در خبرنامه های ایمیل تبلیغ کنید

 

3 – بهینه سازی خود در جستجوهای محلی

گرچه ایده های بازاریابی دندانپزشکی بسیاری وجود دارد، اما این استراتژی خاص دندانپزشکی ساده و کم هزینه است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحه وبسایت خود را در جستجوهای گوگل بهینه کنید اگرچه خیلی ساده بنظر می رسد اما مانند چمدانی پر قدرت کسب و کار شما را پیش میبرد..

سئو محلی یکی از موثرترین راههای دستیابی به مخاطبان محلی شما است. این امر به افزایش رتبه بندی لیست شما برای جذب بیشتر مراجعه کنندگان کمک می کند.

فقط یک جستجوی سریع با کلمه کلیدی “دندانپزشکان اطراف من” انجام دهید و لیستی از کلینیک های دندانپزشکی یا پزشکان دندانپزشکی را مشاهده خواهید کرد که نتایج آن معمولاً هنگام انجام جستجوهای مبتنی بر مکان اتفاق می افتد

نکته: 72٪ کاربرانی که به دنبال مشاغل محلی بصورت آنلاین هستند، در پایان به مکانهای فیزیکی موجود مراجعه می کنند

ویژگی ها:

  • شانس حضور در GLP (Google Local Pack) را افزایش می دهد
  • نتایج سریع را ارائه می دهد
  • اعتماد و آگاهی ایجاد می کند
  • باعث بهبود رتبه های ارگانیک می شود
  • بیماران بیشتری را به همراه می آورد
  • تأثیر مثبتی بر تجارت شما خواهد گذاشت

نکات:

  • یک لیست بهینه کسب و کار را در google تنظیم کنید
  • تحقیق مناسب در مورد کلید واژه
  • از یک شماره محلی موجود استفاده کنید
  • شامل عکسهای واقعی و با کیفیت بالا
  • اطلاعات را ثابت نگه دارید
  • از هرگونه تخلف در ارائه اطلاعات خودداری کنید

 

4 – یک فیلم تعاملی ایجاد کنید تا به سؤالات بیمار پاسخ دهید

ممکن است در مواردی بیماران سوالات متداولی از شما بپرسند اگر وقت نداشته باشید که بارها و بارها جواب دهید؟ اینجاست که “فیلم ها” در دسترس هستند.

می توانید ویدئویی بسازید که به تمام سوالات متداول بیماران شما پاسخ دهد. حتی می توانید یک کانال داشته باشید و چندین  ویدیوی آموزنده را منتشر کنید و در میان بیماران خود به اشتراک بگذارید. انجام این موارد باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

نکته: 80٪ از کاربران اینترنت تماشای ویدئو را به خواندن متن های نوشتاری ترجیح می دهند

فواید:

  • فیلم ها باعث افزایش فروش و تعامل می شوند
  • به اعتماد سازی کمک می کند
  • اشتراک گذاری را بیشتر می کند
  • به بیماران شما کمک می کند تا شما را بهتر به خاطر بسپارند
  • بیماران را آموزش، درگیر و سرگرم می کند

نکات:

  • مطالب را مانند یک داستان بگویید
  • همدلی نشان دهید
  • به بیماران خود آموزش دهید و از آنها الهام بگیرید
  • محتوای ویدیو را تازه ، قانع کننده و کوتاه نگه دارید
  • فیلم های توصیفی بیماران را درج کنید

 

5 – پیاده سازی چت با هوش مصنوعی

طبق ویکی پدیا ، چت بات یک برنامه هوش مصنوعی یا رایانه ای است که مکالمات را از طریق متن یا صوتی انجام می دهد. این برنامه ها معمولاً برای شبیه سازی نحوه رفتار یا گفتگو با دیگران در اینترنت طراحی شده اند.

با ظهور چت آنلاین ، نه تنها کاربران اینترنت رشد پیدا کرده بلکه شیوه ارتباط انسانها با مشاغل را نیز تغییر داده است. از آنجا که مردم به دنبال رضایت فوری هستند ، چت روبات ها می توانند با ارائه یک حالت سریع و بدون اصطکاک برای ارتباط و ارائه ی خدمات، انتظارات انسان را برآورده کنند و حتی از انتظارات انسان فراتر روند.

این روزها نه تنها استفاده از چت بات ها رو به گسترش هستند بلکه توسط سازمان های معتبر مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

   ویژگی ها:

  • به عنوان دستیار دندانپزشکی عمل می کند
  • بوک کردن قرار ملاقات به طور خودکار با بیماران خود
  • قرارهای مناسب را تنظیم می کند و حتی می تواند آنها را یادآوری کند
  • پرداخت های ایمن را انجام می دهد
  • مکالمات مثبت را با بیماران خود هدایت می کنید
  • ارتباط بیمار را افزایش می دهد

     نکات:

  • به ربات ها اجازه دهید تنظیم جلسات را بطور خودکار انجام دهند
  • رباتها را برای ارسال نظرسنجی پس از قرار ملاقات فعال کنید
  • به ربات اجازه دهید تا در مورد علائم خود از بیماران سؤال کند و گزینه های مربوط یا نکات مربوط به سلامتی را برای رفع مشکل سلامتی نشان دهد
  • دارای یک ربات باشید که هوش مصنوعی مکالمه (هوش مصنوعی) را به مراقبت های بهداشتی می آورد
  • مکالمات مربوط به ربات را به شکلی حفظ کنید که به شما اطمینان دهد و اعتماد بیماران خود را جلب کند
  • اطمینان حاصل کنید که ربات شما پشتیبانی مناسبی را به بیماران شما ارائه می دهد

 

6 – تبلیغات تخصص خود را در اینستاگرام راه اندازی کنید

مطمئناً می توانید تمام وقت خود را سپری کرده و تلاش زیادی کنید تا وب سایت دندانپزشکی خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید. البته می توانید صفحات خود را بهینه کرده و محتواهای جالبی بنویسید که طرفداران و بازدید کنندگان شما دوست دارند. مطمئناً می توانید برای تضمین موفقیت طولانی مدت آنلاین، به روش آنلاین همه کارهای کوچک را انجام دهید.

اما سوال اینجاست، اگر بلافاصله به بازدید کننده احتیاج دارید؟

خوب در اینصورت پاسخ “تبلیغات” است.

بدون تردید ،اینستاگرام  به دلیل توانایی های گسترده ای برای هدف گذاری ، یکی از قدرتمندترین سیستم عامل های تبلیغاتی در خارج از کشور است. اکنون بخشی از این هدفگذاری با تبلیغات محلی و هذفمند خود اجرا می شود ، که به صورت انحصاری طراحی شده است تا آن را به افراد نزدیک به مکان شما نشان دهد.

این شبکه مجازی دارای ابزارهای هدفمند قوی است تا به بازاریابان و تبلیغ کنندگان اجازه دهد مخاطبان خود را بر اساس آمار جمعیتی، وابستگی های رقبا ، علاقه ها و موارد دیگر پیدا کنند.

ویژگی ها:

  • به کسب و کار شما کمک می کند تا دیده شوید
  • به شما کمک می کند تا به بیماران آینده نگرتر برسید
  • به شناخت برند شما کمک می کند
  • شفافیت بیشتری ایجاد می کند
  • افراد و درآمد بیشتری را بسوی شما هدایت می کند
  • سریعتر و مؤثرتر است

نکات:

  • نسخه کپی و تصاویر تبلیغاتی خود را تست کنید
  • (call-to-action) CTA های جدید خود را آزمایش کنید (شامل: تخفیفات، نوبت دهی، پیشنهادات.. )
  • با کپی های تبلیغاتی و قالب های مختلف مانند فیلم ، تصاویر ، نمایش اسلاید و غیره شروع کنید.
  • حتماً تنظیم و هدف گذاری کنید
  • با سوژه های تبلیغاتی مختلف آزمایش کنید

 

7 – نظارت آنلاین خود را افزایش داده و مدیریت کنید

بررسی ها و نظارت آنلاین به نتایج مثبت در زمان واقعی تبدیل می شوند و شما نمی توانید آن را انکار کنید. بررسی ها بسیار مهم هستند، به خصوص برای افرادی که بیمه دندانپزشکی ندارند و از این رو دسترسی به دندانپزشکان درون سازمانی ندارند.

بیشتر شهرها دارای هزاران دندانپزشک هستند ، اما شخص هرگز نمی داند چه چیزی باعث می شود یک کلینیک دندانپزشکی بهتر از دندانپزشکی دیگری باشد. بنابراین ، مراجعه کنندگان به بررسی های آنلاین ونظرات دیگران اهمیت می دهند. کلینیک های موفق تر تمام شهرت خود را در فضای آنلاین نیز پوشش می دهند و با توجه به این مهم اکثر بیماران عملکرد آنها را هنگام تصمیم گیری برای مراجعات درمانی خود در نظر می گیرند.

طبق بررسی های انجام شده در سالهای اخیر بیشتر مشتریان قبل از تصمیم گیری برای هزینه های خود، حداقل چند بررسی آنلاین را مطالعه می کنند و این آمار در سال های آتی رو به افزایش خواهد بود

ویژگی ها:

  • بیماران بیشتری را برای ارتقا و بالا بردن تخصص دندانپزشکی خود به ارمغان می آورید
  • رابطه نزدیک با مشتریان
  • اعتماد ایجاد می کند
  • انتقاد سازنده و پیشنهادات اضافی
  • راهی را برای رشد و توسعه مشاغل خود فراهم می کنید
  • به شما کمک می کند تا از رقبا در بازار خود جلوتر بمانید

نکات:

  • اطمینان حاصل کنید که بررسی های آنلاین شما اغلب به روز می شوند
  • نظرات منفی را به روشی مثبت بررسی کنید
  • سریع به بیماران خود پاسخ دهید
  • هرگز نظرات جعلی را منتشر نکنید
  • شفاف باشید
  • با بیماران خود روابط مثبت برقرار کنید

 

8 از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید (PPC)

شما ممکن است تخصص و دانش دندانپزشکی در سطح جهانی اما در محل زندگی خود باشید ، اما در صورتیکه بیماران شما از شما آگاهی داشته باشند در غیر اینصورت بدون آگاهی دیگران از حرفه، تخصص و کیفیت کار شما دراین رقابت شکست خواهید خورد. در حالیکه با صرف مقداری هزینه، تبلیغات می توتند کمک بزرگی را برای رقابت با رقبای شما در همان شهر و یا منطقه انجام دهد. به این روش مراجعات زیادتری کسب می کنید و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا می کنید.

طبق گزارش های آماری 49٪ از کاربران روی تبلیغات متنی کلیک می کنند در حالی که 16٪ بر روی تبلیغات ویدیویی و 31٪ بر تبلیغات خرید..

ویژگی ها:

  • به شما کمک می کند تا در حین اجرای کمپین ها ، بررسی ها و تغییرات کوچک را بروز کنید
  • انجام این تبلیغات آسان و سریع است. تقریباً بلافاصله می توانید تأثیر آن را مشاهده کنید
  • بسیار مقرون به صرفه است زیرا هنگام کلیک کاربر روی تبلیغ ، باید هزینه بپردازید
  • در این روش شما باید مخاطبان مورد نظر خود را از نظر آماری بر اساس دستگاه های مورد استفاده ، زبان ، مکان و غیره انتخاب کنید.
  • به شناخت برند شما کمک می کند
  • هیچگونه وابستگی به بروزرسانی های الگوریتمی گوگل نیست

نکات:

  • اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای مبارزات PPC خود ، تجربه خوبی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارید ، زیرا پول واقعی در این کار وجود دارد
  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مناسب را با کلمات کلیدی مناسب هدف قرار داده اید
  • ورودیها و کانال هایی که مخاطبان از طریق آن ها به شما وصل می شوند را ضبط و آنها را تحلیل کنید
  • کپی آگهی های خود را با اطلاعات و تحلیل های صحیح و معتبر بایگانی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که عناوین تبلیغاتی شما جذاب هستند
  • صفحات ورود از طریق لینک های تبلیغاتی را با محتوای معتبر نگه دارید

 

9 – درگیر رسانه های اجتماعی شوید

وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتالی می شود، رسانه های اجتماعی بستر مهمی هستند ، به خصوص برای یک تجارت، زیرا امروز 70 درصد از کاربران یک تجارت محلی را انتخاب می کنند که دارای صفحه رسانه های اجتماعی است. چرا؟ زیرا آنها به این نتیجه رسیده اند که برای یک انتخاب صحیح به نظرات مشتریان دیگر در مورد تجارت تجارت مورد نظرشان دقت کنند و همینطور به این امر واقف گردیده اند که چگونه تجارت از رسانه های اجتماعی برای شکل گیری خود در جامعه استفاده کرده است.

اگر از تخصص خود در مشارکت ها و همایش های شهر و یا محل زندگی خود استفاده می کنید، از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ آنچه انجام می دهید استفاده کنید. این می تواند کمک بزرگی انجام دهد.

نکته: تقریباً 90٪ افراد به اطلاعات بهداشتی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند اعتقاد دارند

ویژگی ها:

  • افزایش شناخت از برند شما
  • ترافیک ورودی بهتر
  • ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در تخصص شما
  • افزایش دید و ترافیک وب سایت
  • برای دستیابی به مراجعه کنندگان بیشتر به پزشکان متخصص کمک می کند

نکات:

  • درمورد مشکلات مختلف سلامتی به مردم آموزش دهید و نکاتی را برای هدایت سبک زندگی سالم ارائه دهید
  • به طور مرتب اطلاعات ارزشمند ارسال کنید
  • پزشکان و کارمندان خود را درگیر کنید
  • از هشتگ ها با احتیاط ، اما مؤثر استفاده کنید
  • از تصاویر مثبت استفاده کنید
  • طیف های مختلف بیماری را شناسایی کنید

 

10 – ارسال فیلم برای بهبود تخصص دندانپزشکی

اگرچه فیلم های مربوط به بهداشت و درمان دندان ممکن است خیلی جذاب به نظر نرسند، اما می تواند به شکلی عالی کمک کند. بنابراین، هر از چند گاهی، چند فیلم آموزشی با محتوای راهنمایی هایی برای حفظ بهداشت دهان و دندان و غیره ارسال کنید ، این باعث جذابیت و تاثیر بسیاری در مخاطبانتان می شود.

در کنار اینها، یک فیلم در تور مطب خود تهیه کنید و آنها را با عمل دندانپزشکی خود آشنا کنید. این یک ارتباط شخصی ایجاد می کند و به بیماران آگاهی می دهد که پس از رسیدن به دفتر شما چه می توانند انتظار داشته باشند.

نکته: طبق نظرسنجی انجام شده توسط گوگل در مورد 700 مدیر بهداشت ، هر یک از شرکت کنندگان گزارش دادند که فیلم ها را تماشا می کنند تا از مواد و تجهیزات مورد استفاده شما در مطب اطلاع داشته باشند. بعلاوه ، 79٪ آنها پیگیری خود را به وب سایت مربوطه ادامه دادند.

ویژگی ها:

  • افزایش ترافیک وب سایت شما
  • میزان دسترسی و دید شما را بهبود می بخشد
  • باعث افزایش رتبه موتورهای جستجو می شود
  • پیام خود را به صورت کارآمد انتقال دهید
  • مخاطب را با عملکرد و کاراکترشخصی شما آشنا می کند

نکات:

  • نشان دهید که مراقب بیماران خود هستید
  • محتوا را قابل اعتماد نگه دارید
  • داستان های الهام بخش یا قانع کننده ایجاد کنید
  • فیلم هایی بسازید که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند
  • چند فیلم در مورد نوآوری در صنعت دندانپزشکی به اشتراک بگذارید
  • اطمینان حاصل کنید که در یک بستر و زمان مناسب تبلیغات انجام می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی